COVID-19 salon protocol

Het is noodzakelijk dat u van alle maatregelen op de hoogte bent. Leest u het COVID-19 salon protocol alstublieft goed door!

U wordt door de behandelaar telefonisch en/of via e-mail/WhatsApp gewezen op het COVID-19 salon protocol.
Wanneer u op uw afspraak verschijnt heeft u kennisgenomen van het COVID-19 salon protocol, gaat u akkoord en bevestigt u alle vragen naar waarheid te hebben beantwoord.

Onderstaande vragen worden bij het maken van een afspraak met u doorgenomen. Dit is noodzakelijk en onderdeel van een streng selectiebeleid (triage). Deze vragen kunnen ervoor zorgen dat u op korte termijn wellicht niet in de salon ontvangen kan worden.

  • Heeft u nu corona? 
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona? 
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden? 
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, hoofdpijn, benauwdheid, verhoging/koorts (> 38 graden), verlies van smaak en/of geur?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen? 
  • Bent u in de afgelopen 2 weken in contact gekomen met een persoon die corona heeft of korter dan 2 weken geleden is genezen?
  • Bent u in thuisisolatie? 

Indien op 1 van deze vragen het antwoord ‘ja’ is zal er geen afspraak ingepland kunnen worden. Gezien de mogelijkheid dat in de periode tussen het maken van de afspraak en de daadwerkelijke afspraak uw situatie is gewijzigd, wordt u vriendelijk verzocht bovenstaande vragen 1 dag vóór de afspraak nogmaals door te nemen. Wanneer u 1 van deze vragen met ‘ja’ beantwoordt dient u direct telefonisch contact op te nemen met Salon Mata Hari. Stel dat uw situatie verandert op de dag van de behandeling zelf, neem dan óók direct telefonisch contact op om de afspraak te annuleren. Uw afspraak wordt dan kosteloos geannuleerd. Bij no-show worden de totale kosten, volgens de algemene voorwaarden, in rekening gebracht.
Indien de behandelaar, de nagelstyliste, 1 van de triage vragen met ‘ja’ beantwoordt zal ook de nagelstyliste direct de afspraak annuleren. 

Op de manicuretafel staat een kunststof veiligheidsscherm tussen u en uw nagelstyliste in. Raak dit scherm niet aan!

Het werkstation, apparatuur en gebruikte materialen (bijv. metalen tools en nagelbuffers) worden na elke klant gereinigd en gedesinfecteerd. Dit geldt tevens voor deurklinken, wastafel en verder alles dat tijdens de behandeling wordt gebruikt of aangeraakt. Tijdens behandelingen wordt alleen gebruik gemaakt van nieuwe vijlen. Vijlen worden niet bewaard of gereinigd m.u.v. de metalen/hard plastic vijl kern van de hygiënische vijlen set. Deze vijl kernen worden gereinigd en gedesinfecteerd na elke klant. 

Na het maken van een afspraak:

  • Bedenk wat uw wensen zijn qua merk (LoveNess, OPI, CND Shellac™️), kleur of design. Indien mogelijk informeert u de nagelstyliste, minimaal 24uur voor aanvang van de afspraak, over uw wensen zodat zij hiermee rekening kan proberen te houden. Stuur bijvoorbeeld een voorbeeldfoto via WhatsApp. Houdt u er rekening mee dat alles dat u in de salon aanraakt (bijv. kleurstalen), na aanraking zal moeten worden gereinigd en gedesinfecteerd. Raakt u alstublieft niet onnodig salon inventaris aan.j
  • Beantwoord 1 dag voor aanvang van de afspraak nogmaals de triage vragenlijst. Neem direct telefonisch contact op wanneer u 1 van de vragen met ‘ja’ beantwoordt. 

Naar de salon:

  • Kom alleen naar de afspraak. Meegebracht bezoek zal niet worden toegelaten tot de salon.
  • Kom op tijd maar zeker niet te vroeg of te laat. Verschijn maximaal 5 minuten te vroeg.

Na binnenkomst in de salon en tijdens de behandeling:

  • Bezoekersregistratie is verplicht gesteld door de overheid. Om bezoekersregistratie én bron- en contactonderzoek van de GGD sneller en eenvoudiger te maken, wordt verzocht de QR-code bij de ingang te scannen en uw gegevens in te vullen (naam, e-mailadres, telefoonnummer). Uw privacy wordt beschermd en de gegevens zullen 2 weken na uw bezoek worden verwijderd. Een QR-code scanner staat in veel gevallen op uw telefoon geïnstalleerd. Zo niet, downloaden kan in de app-store. Lukt dat niet of heeft u geen telefoon (mee)? Dan zal uw registratie worden ingevoerd door de behandelaar.
  • U wordt vriendelijk ontvangen maar wij schudden elkaar niet de hand. 
  • Hang zelf uw jas op. 
  • Berg sieraden (ringen, horloges en armbanden) op in de (hand)tas en laat de mobiele telefoon in de tas. Kom bij voorkeur zonder sieraden naar de salon. Zo kunt u niets kwijtraken. Het is niet toegestaan, tijdens de behandeling, een telefoongesprek aan te nemen of een (WhatsApp)bericht te beantwoorden. Ongeacht hoe belangrijk het telefoontje/bericht ook is. Gebruik van de telefoon is ook niet handsfree toegestaan met bijv. een oortje. Het gezicht/haar mag niet worden aangeraakt tijdens de behandeling. Nadat de behandeling helemaal is afgerond mag de telefoon weer gepakt worden voor bijv. de betaling.
  • Was uw handen volgens de richtlijnen van het RIVM en gebruik een nagelborsteltje. Het nagelborsteltje deponeert u in de daarvoor aangewezen bak. Droog de handen goed af. Raak het gezicht en het haar niet meer aan. Raak de tafel en stoel niet of zo min mogelijk aan met de handen. 
  • Het dragen van een mondkapje tijdens de behandeling is verplicht voor zowel de behandelaar als klant. U kunt een schoon wasbaar mondkapje of een nieuw wegwerp mondkapje (voor éénmalig gebruik) van huis meenemen of aanschaffen in de salon voor €1,50 per mondkapje (éénmalig gebruik). Let op: alleen mondkapjes zijn toegestaan. Het gebruik van een sjaal o.i.d. zal niet worden toegestaan.
  • Er zal voorlopig niets te drinken worden aangeboden. Het nuttigen van zelf meegebrachte consumpties is niet toegestaan.
  • Het is niet mogelijk gebruik te maken van het toilet. Er kan voor niemand een uitzondering worden gemaakt.
  • Paraffinebad, scrub en massage behandelingen worden niet uitgevoerd.
  • Na de behandeling wast u opnieuw uw handen. U krijgt Dadi’Lotion aangeboden waar u uw handen zelf mee insmeert. 
  • Betaal bij voorkeur met pin of, vóór vertrek in de salon, via bankoverschrijving (betaalverzoek). Het verzoek is bij voorkeur niet contant af te rekenen.
  • Verlaat na uw behandeling zo spoedig mogelijk de salon en laat de deur openstaan na vertrek.

Er wordt gerekend op uw begrip voor dit protocol. Tevens wordt gerekend op uw medewerking om onze gezondheid zo goed mogelijk te beschermen. 

Naast het COVID-19 salon protocol zijn ook altijd de algemene voorwaarden (www.salonmatahari.nl/algemene-voorwaarden) van toepassing voor elke afspraak. 

Publicatie: 6 mei 2020

Herzien: 16 juni 2020, 28 september 2020, 1 oktober 2020

(Kopiëren of publiceren van teksten of afbeeldingen van de auteur is niet toegestaan.)